Diari digital de la comarca de Sóller
Dijous, 21 de març de 2019   |   08:47
 
Enquesta  
S’ha de convertir el camp Infante Lois en aparcament provisional durant la temporada alta?


No
 
La zona afectada per la polèmica de les terrasses.
08/03/2019 | 08:39
Ports assegura que la retirada de la terrassa està avalada pels tècnics
J.M.

La supressió de la terrassa de la cafeteria Can Tambora que ha duit a terme Ports de Balears, en el marc d’una reestructuració de l’ocupació de la via pública a la zona portuària, ha suscitat malestar entre els afectats, que acusen l’organisme públic d’actuar de “forma opaca” a través d’una pràctica que la denominen de “neocaciquisme”.

Segons han explicat fonts de Ports, el canvi en la distribució de les terrasses s’ha duit a terme després que la propietat d’un local del carrer de la Marina sol·licitàs un espai a la zona de domini públic per instal·lar la seva terrassa. La tramitació d’aquesta sol·licitud va obligar a Ports, tal i com ja va informar aquest setmanari, a modificar la distribució que fins ara tenien les ocupacions de la via pública. I amb aquest canvi, les terrasses ocuparan la seva projecció de fatxada a l’espai de domini públic d’acord amb els criteris tècnics d’aquest organisme. Amb aquesta reestructuració un establiment es queda sense ocupació de la via pública ja que els informes assenyalen que el lloc on li correspondria és un espai reservat als vianants, ha explicat Ports.

Concessió en precari

Des de Ports han explicat que la concessió que ha estat suprimida estava atorgada en precari i que, en aplicació dels criteris tècnics, no pot ocupar l’espai que tenia concedit de forma anual. En aquest sentit, han afegit que altres establiments de la zona es troben en la mateixa situació i que es podrien veure afectats si els locals de primera línia que actualment no tenen terrassa sol·licitessin ocupació de la via pública.

A través d’una carta titulada “Una història de neocaciquisme al Port de Sóller” que s’ha difós en xarxes socials i mitjans de comunicació, Ivan Murray, doctor en Geografia per la UIB, afirma que la retirada de la concessió atorgada a l’establiment des de l’any 2011 seria fruit de la pressió que suposadament hauria exercit un conegut empresari del Port de Sóller.

El geògraf apunta que Ports hauria cedit a aquestes pressions fins al punt que els treballadors públics de Ports haurien actuat contra l’establiment “amb unes formes dures i opaques del poder” i que aquests “sembla que estan a sou del don V.”.

Murray es refereix a Vicenç Sastre, conseller delegat del Ferrocarril de Sóller i concessionari del Mar i Sol, el restaurant que ocupa l’estació del tramvia del Port. Segons la seva opinió, Sastre hauria exercit suposades pressions perquè la cafeteria es quedàs sense lloc per instal·lar taules i cadires. Afegeix que els propietaris de la cafeteria afectada haurien estat víctimes de “creixents pressions” del personal de Ports per a “ficar-los por al cos”. El geògraf conclou la seva carta afirmant que Ports va insinuar als titulars del bar afectat que “per desencallar la situació anassin a parlar amb Don V.”.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a