Diari digital de la comarca de Sóller
Diumenge, 11 d'abril de 2021   |   02:40
 
Enquesta  
Què s’ha de fer amb Aqualia?

Continuar amb la concessió
Prorrogar la concessió
Remunicipalitzar el servei
 
Un dels automotors, en l'època que circulaven.
29/01/2021 | 09:31
Sóller podria tenir tramvies corunyesos
J.M.

El Ferrocarril de Sóller ha reobert negociacions amb l’Ajuntament de La Corunya amb la finalitat d’adquirir la flota de tramvies que estan fora d’ús des de l’any 2011. L’empresa ha manifestat el seu interès per aquests històrics vehicles a l’ajuntament corunyès, segons va explicar el president de la companyia sollerica, Óscar Mayol.

La intenció de comprar els tramvies gallecs per ampliar la flota de Sóller no és un projecte nou. La primera presa de contacte va ser amb l’anterior govern de l’ajuntament corunyès, quan un treballador de la companyia va visitar les cotxeres dels tramvies per avaular seu estat i la possibilitat de recuperar el seu funcionament. Amb el canvi de consistori, el Ferrocarril de Sóller va reprendre de nou el contacte amb el concello per traslladar el seu interès a adquirir aquests vagons, però la negociació no va anar més enllà, en part per la irrupció de la pandèmia per coronavirus.

Des del Tren de Sóller varen confirmar l’existència dels contactes i varen assenyalar que aquests tramvies servirien per ampliar la flota dels que tenen en l’actualitat en funcionament, que cobreixen la ruta entre Sóller i el Port. De moment, l’empresa no parla de pressupost ni ha presentat una oferta econòmica, ja que entén que primer cal fer un inventari dels tramvies i altres peces per poder decidir què li interessa i quin preu pot oferir. No obstant això, l’Ajuntament de La Corunya encara té pendent decidir si finalment els posa a la venda.

La flota corunyesa, emmagatzemada des de fa deu anys a les cotxeres, està composta per set tramvies que daten de 1912, 1920, 1925 i 1937: dos són històrics i propietat del consistori corunyès i els altres es varen adquirir als tramvies de Lisboa i Oporto per ampliar la seva flota. Quant millori la situació epidemiològica, una delegació del Tren preveu desplaçar-se a La Corunya per comprovar l’estat dels tramvies i iniciar, en el cas que l’Ajuntament vulgui, una negociació. Óscar Mayol va manifestar la presdisposició a entaular aquestes negociacions per arribar a un acord que permeti la transacció “sempre que es fixi un preu raonable al material”.

El pas al front que ha donat el Ferrocarril de Sóller s’ha produït després que l’Ajuntament de La Corunya certificàs fa tot just un mes la fi del seu tramvia turístic. Per això va finalitzar el contracte d’aquest servei amb la Companyia de Tramvies, a la qual va pagar 489.896 euros per les despeses ocasionades.

El consistori gallec va argumentar que suprimeix el servei “de manera definitiva a la vista de la seva consideració com ineficient i insostenible”, pel “deteriorament evident de la instal·lació i els cotxes-tramvia”, també pel “desmantellament al llarg d’aquests anys de la catenària que sostenia el sistema elèctric que permetia el funcionament del servei” i per “la supressió de diversos trams de rails per les obres de reurbanització de passeig marítim”.

El Ferrocarril de Sóller té en circulació cinc unitats de tramvia similars als de La Corunya que va adquirir a Portugal en la dècada dels anys noranta de segle passat. Aquests tramvies han estat transformats estèticament per adaptar la imatge dels vehicles clàssics que circulen entre Sóller al Port des de l’any 1913.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a