Diari digital de la comarca de Sóller
Dimarts, 16 d'abril de 2024   |   16:16
 
Enquesta  
Quina nota poses al servei d’autobusos del TIB?

0 - 2‘5
2‘5 - 5
5 - 7‘5
7‘5 - 10
 
La carretera del Port, saturada.
14/04/2023 | 11:02
El caos de la carretera
SaVeu

Els dies de Setmana Santa han duit aparellats un increment de l’activitat turística a la vall que ha tengut el seu particular reflex a les carreteres, que han assumit un notable increment del trànsit rodat fruit del fluxe de visitants que ha rebut la vall durant els dies de festa.

La Pasqua ha estat l’aperitiu que donarà pas a la temporada alta que durà l’estiu a les empreses que directament estan vinculades al sector turístic, però també ha servit per evidenciar el “caos” en la que es veu immersa la carretera del desviament, la principal via de circumval.lació de Sóller que només l’any passat va registrar una intensitat mitjana diària de 10.153 vehicles, segons dades del Consell de Mallorca.

La carretera no sols és via de pas obligatori per entrar al casc urbà, dirigir-se al Port o emprendre ruta cap a Deià o Lluc. La carretera de circumval.lació de Sóller ha acumulat un seguit de problemes que s’han incrementat en els darrers anys en la mateixa proporció que ha augmentat l’atractiu turístic de Sóller i que han donat peu a la inseguretat, especialment als vianants que s’atreveixen a transitar-hi a peu. Les voreres de la carretera són de facto un estacionament que durant les festes fins i tot ha ocupat un desdibuixat carril bici que hi ha entre les rotondes de Cetre i Sa Frontera.

Tal i com han denunciat alguns usuaris, transitar a peu per aquesta via “és jugar-se la vida”. L’aparcament de cotxes obliga als vianants i als propis conductors que aparquen a les voreres a haver de caminar per carril reservat al trànsit de vehicles a motor, amb el conseqüent perill d’atropell. La falta de passos per travessar-la obliga als vianants a haver-se-la de jugar a l’hora de canviar de costat. Des de fa anys, expliquen, venen demanant il.luminació a la via, la regulació de les zones d’aparcament i l’habilitació de diversos passos de vianants al llarg del seu traçat. Per la seva banda, l’Ajuntament insisteix en reclamar il.luminació les parades del bus per donar major grau de seguretat a les persones que esperen l’autocar de línia quan es fa fosc.

A tot això se li afegeix un visible deteriorament del ferm en alguns punts del seu recorregut de poc més de dos quilòmetres.

El Consell de Mallorca té en cartera executar una reforma d’aquesta via, que a hores d’ara encara es troba en fase d’estudi que permetrà, entre d’altres crear un carril per canalitzar les bicicletes per aquesta carretera i posar ordre a l’estacionament als laterals.

Mentrestant, la carretera s’ha convertit en pols de l’activitat que es respira a la vall, amb tots els problemes que suposa que una mateixa via faci les funcions de carretera pròpiament dit, via per a ciclistes que estan de passada i zona de pas per a vianants.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a