Diari digital de la comarca de Sóller
Divendres, 19 d'abril de 2024   |   15:38
 
Enquesta  
Veus bé que els forans paguin 2 euros per tenir la polsera de públic?


Haurien de pagar més
No, tots hem de ser iguals
 
Reportatge
16/09/2016 | 08:26
El millor amic dels alumnes
J.M.

El ca és el millor amic dels humans. I si no, que l’hi preguntin als alumnes de tercer i quart de primària del col·legi públic Pere Cerdà, a Sóller, que dilluns varen assistir a classe acompanyats per diversos cans en el marc del programa “Aprendre junts és millor”, que promou Purina i el Centre de Teràpies Assistides amb cans (CTAC), una iniciativa que duu cans d’educació assistida amb animals als col·legis per mostrar els beneficis de les mascotes en l’educació dels infants.

Laika, Chester i Nuss varen ser els cans que varen donar la benvinguda als alumnes del Port de Sóller. Després d’ingressar a la classe, alumnes i mascotes varen realitzar diverses activitats per tal d’estimular els nins en el seu retorn a les aules, una iniciativa que ja s’ha dut a terme a Madrid i Catalunya i que enguany arriba al País Basc i Balears. Dirigits pels seus guies, les mascotes es varen deixar acariciar pels nins i varen ser objecte d’atenció durant tot el matí.

Els cans varen ser de gran ajuda per a aquells nins que es resistien a anar a classe, en tant que es varen convertir en una eina per a la seva motivació. Durant les classes es varen desenvolupar diverses activitats en què les mascotes varen mostrar els beneficis pedagògics de la seva inclusió en el sistema educatiu.

Segons va explicar Eva Domènec, directora del CTAC, “sovint trobam a les aules alumnes que tenen problemes que afecta la capacitat de llegir de manera fluïda o comprensiva” de manera que “la interacció dels cans amb els alumnes, amb el suport de els mestres, crea un ambient adequat i específic on poder treballar millor la lectura així com altres matèries escolars”.

Aprendre costat dels animals

Els cans d’educació assistida, amb l’ajuda de tècnics i coordinats pels educadors, constitueixen un potent motor que contribueix a la formació dels nins en diverses facetes: incrementa la motivació, identifica problemes de socialització, fomenta els hàbits de lectura, disminueix l’ansietat, estimula la seva atenció i concentració i augmenta la seva autoestima i confiança. A nivell específic, aquests cans poden treballar en els aspectes formatius més interessants per a cada centre escolar. Així, poden reformar els programes de lectura i escriptura o fer front a determinats trastorns que dificulten l’aprenentatge d’alguns alumnes.

A més de donar la benvinguda als alumnes i treballar al costat d’ells a l'aula durant el dematí, les mascotes varen concloure la seva activitat amb una sessió per als educadors en la qual varen analitzar els resultats de la jornada, així com explicar-los les diferents opcions de treball en funció dels objectius i necessitats del centre. L’objectiu d’aquesta última sessió va ser explicar totes les possibilitats que existeixen per introduir els cans d’educació assistida a les escoles com a eina curricular educativa per als alumnes.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a