Diari digital de la comarca de Sóller
Dilluns, 6 de desembre de 2021   |   13:23
 
Enquesta  
Estàs d’acord en la creació del vial peatonal que uneixi Gran Via i l’aparcament de Cetre per dins Can Pitera?


No
 
Entrevista
25/06/2021 | 13:15
Joan Oliver:
“Volem que tot el que es faci al Port de Sóller tengui un sentit”
Joan Vicens

Pregunta.- Per què s’ha reactivat l’associació de veïnats?
Resposta.- Realment es va reactivar a principi de 2020. Va ser just en el moment que Ports va decidir activar l’ORA damunt el moll. Vàrem aconseguir arreglar el tema amb la consecució d’unes targetes provisionals. Després va entrar gent nova que havia assistit a les reunions i vàrem arrancar de nou. Però va arribar el confinament i vàrem quedar aturats. I a finals de l’any passat va sortir el tema de l’aparcament del Cingle i ens tornàrem posar en marxa.

P.- Quina fulla de ruta s’ha marcat l’associació per als propers anys?
R.- Volem que tot el que es faci al Port de Sóller tengui un sentit. Per exemple, fer un aparcament de 300 places està molt bé. Però no té cap sentit fer-lo al Cingle si el dia de demà volem restringir la circulació rodada al Port perquè la gent aparqui als afores i camini. Nosaltres volem xerrar amb tots els equips de govern que hi hagi i cercar un acord perquè els grans projectes es facin de manera planificada. A part, la nostra missió també és intentar donar solució a les coses que van sorgint en el dia a dia.

P.- Vostès varen manifestar que els veïnats del Port es senten “ciutadans de segona”...
R.- Això va sorgir pel tema de l’aparcament. L’havia de construir una empresa privada, mentre que el previst a Sóller el construïa directament l’Ajuntament. Ho vàrem demanar perquè a Sóller s’havia de fer amb doblers públics i aquí s’havia de concedir a una empresa privada que encariria molt els aparcaments. I nosaltres tenim clar que els veïnats del Port paguen exactament els mateixos imposts que la gent de Sóller.

P.- Han compartit inquietuds amb hotelers i comerciants?
R.- Amb els hotelers, just abans de posar-nos amb el tema de l’aparcament, ens hi vàrem reunir i els explicàrem les nostres intencions. De fet, ells estaren totalment d’acord i, fins i tot, assistiren també a una reunió que vàrem tenir, juntament amb restauradors i comerciants.

P.- Per què es va negar l’associació a la construcció de l’aparcament al Cingle?
R.- Per una banda el que més ens va forçar a posar-nos en contra foren els preus. Pagar 120 euros mensuals més IVA i que cada any el preu anàs pujant era una barbaritat si ho comparam amb el que es paga a Sóller per un abonament de tres aparcaments. Després, també hi havia el tema de l’accés. A la zona cada estiu es munten grans embussos i les dimensions mínimes per girar a la sortida del futur aparcament gairebé no es complien, ja que totes les sortides eren pel camí del Cingle. Ara bé, el tema de l’impacte era el que quedava millor.

P.- I una vegada que s’ha descartat, què s’hi ha de fer en aquest solar?
R.- Això és zona verda i és complicat fer-hi qualsevol cosa. Amb l’Ajuntament vàrem quedar que ho arreglarien una mica, s’esbucarien els casetons i si s’hagués de llevar algun arbre es faria. I si en el futur hi ha doblers es podria fer un aparcament tipus el que hi ha a Fornalutx. Més que res perquè els veïnats d’aquí tenguin un lloc on aparcar.

P.- L’aparcament provisional de l’Infante Lois és suficient per cobrir la demanda que té el Port?
R.- Està clar que és una solució provisional. Per aquest estiu seria bo que no fos suficient perquè això voldrà dir que hi haurà molta feina i que vendrà molta gent. De totes maneres, crec que sí o sí és necessari disposar d’aparcaments.

P.- Creu que la provisionalitat de l’aparcament es mantendrà més enllà d’aquest 2021?
R.- Hem de ser realistes. Tot i que a l’associació ens havien promès que per octubre començarien les obres, és segur que la provisionalitat s’allargarà. Nosaltres volem saber les dates que manegen perquè no volem que aquesta situació s’allargui massa més del necessari. Volem que sigui ràpid i que la provisionalitat no s’allargui massa.

P.- Parlant del futur de l’Infante Lois. Què s’hi ha de fer segons l’associació de veïnats?
R.- Nosaltres vàrem demanar que es parlàs amb totes les associacions afectades i amb tots els usuaris del camp de futbol. Els demanàrem que xerrassin amb els diferents clubs d’atletes, amb el vòlei, amb la petanca de la Gent Gran, amb l’escola del Port perquè a vegades hi fan activitats. La intenció era reunir el màxim d’idees. Per part nostra demanam que hi hagi un camp de futbol, una pista d’atletisme, vestidors en condicions, la petanca que ja hi és, un circuit de calistènia, una pista multiesportiva, i que es destinàs el màxim possible de terreny a zona verda amb un parc infantil. Creim que com a mínim una tercera part de la instal.lació ha de ser zona verda.

P.- Canviaria el nom a l’Infante Lois?
R.- Si he de respondre a títol personal, jo no tocaria res.

P.- Com veu l’oficina municipal que s’ha obert al Port?
R.- A mi personalment m’ha agradat. Hi he anat vàries vegades a presentar escrits de l’associació i està molt bé. A veure si a poc a poc la gent hi acudeix a fer-hi tràmits, perquè només amb el temps que s’estalvia per aparcar a Sóller ja val la pena.

P.- Quins equipaments o infrastructures creu que manquen al Port ara mateix?
R.- A part del camp de futbol i dels aparcaments que ja n’hem parlat, no consider que hi hagi cap gran projecte pendent. Crec que el que fa falta són coses petites i ben fetes: reparar les coses que estan rompudes, embellir la primera línia i que la segona estigui una mica més guapa. Tal vegada s’hauria d’estudiar crear més places d’aparcament a la zona de la platja den Repic.

P.- Quina és la darrera lluita de l’associació?
R.- Hem presentat un escrit sobre l’edifici que s’ha de construir al carrer de Jaume Torrens. Tant els comerciants com nosaltres ens hem oposat a què l’accés de vehicles a l’aparcament soterrani que s’hi construirà sigui per Jaume Torrens i no per primera línia. Els comerciants estan nerviosos perquè, a més, l’entrada a l’aparcament serà per la banda més endins del carrer. Nosaltres hem presentat un escrit demanant que l’entrada sigui per primera línia. Hem recordat que aquest carrer fa molts anys que és peatonal i que, a més, l’opció per accedir-hi per primera línia és possible. També hem recordat que l’empedrat del carrer es va fer, en el seu moment, amb contribucions especials de tots els veïnats.



Anterior Tanca Següent Compartiu-ho a